Servicehåndbogsarbejdsgruppen
Servicehåndbogsudvalget blev oprettet 1990. I 2018 blev udvalget suspenderet i 2 år og erstattet af en arbejdsgruppe. I 2020 forlængedes perioden uændret i 4 år.
Formålet med servicehåndbogsudvalget
- at udarbejde og vedligeholde Servicehåndbogen med beslutninger taget på Servicekonferencerne
- at udarbejde og vedligeholde Strukturhåndbogen
Arbejdsopgaver i arbejdsgruppen
- ajourføre oplysningerne i Servicehåndbogen efter Servicekonferencen
- løbende ajourføre oplysningerne i Strukturhåndbogen
- være opmærksom på uhensigtsmæssigheder og ændringer i AA- Danmarks struktur
- at være Hovedservicerådet behjælpelig med formulering af eksempelvis forslag til Servicekonferencen
- trække på erfaringer fra det internationale samarbejde
- vurdere indsendte forslag til Servicekonferencen med henblik på, at de er i overensstemmelse med Traditioner og Koncepter og deres konsekvenser for Service- og Strukturhåndbøgerne. Vurderingen indsendes til Hovedservicerådet
- indsende forslag til Hovedservicerådet og Servicekonferencen
- vejlede i spørgsmål om servicestrukturen i Danmark
- indsende rapporter til Hovedservicerådet
- aflægge rapport til Servicekonferencen
- en repræsentant fra arbejdsgruppen deltager – foruden Hovedservicerådsmedlemmet – i Servicekonferencen – dog uden stemmeret
Medlemmer af arbejdsgruppen
Arbejdsgruppen består af 4 medllemmer. Heraf er en valgt til formand og en valgt til sekretær.
Der afholdes normalt 4 – 5 møder årligt
* = Arbejdsgruppens periode udløber juni 2024
Kontakt arbejdsgruppen
Arbejdsgruppen kan kontaktes på mail via sekretæren for HSR på aa@anonyme-alkoholikere.dk