Telefon og E-mail Udvalget
Telefon og E-mail Udvalget (TEU) varetager opgaven med at få AA’s vagttelefon og e-mailvagt til at fungere.
Formålet med TEU
- sikre en fungerende telefon- og e-mailvagt
- Telefonvagten er åben fra 8 – 24 alle dage
- E-mailvagten er døgnåben – tilstræber at besvare henvendelser inden 24 timer
Deltag i servicearbejde
Telefonvagt
Du skal besvare opkald til AA’s telefonlinje i din vagt med udgangspunkt i AA’s værdier og din egen historie.
Typisk har du en vagt en fast ugedag hver anden uge i 3-4 timer.
E-mailvagt
Du skal besvare e-mails i din vagt med udgangspunkt i AA’s værdier og din egen historie.
En vagt går over 1 uge og er fordelt på 2 personer, så du har ca. en vagt pr. måned.
Al korrespondance deles med andre vagter.
Kontaktperson
Som kontaktperson bliver du kontaktet, når en lidende alkoholiker i dit område henvender sig til telefon- eller e-mailvagten for at få hjælp til at blive ædru eller til at forblive ædru.
Du ringer og tilbyder en snak og/eller at følges med vedkommende til et AA-møde
Alle får naturligvis en grundig oplæring!
Du forventes at deltage i et årligt erfaringudvekslingsmøde
Medlemmer af TEU
Hver region vælger en repræsentant. Et medlem er derud over udpeget som formand
Faste funktioner uden stemmeret og fastlagt rotation:
Funktioner |
---|
Telefonvagtplanlægger |
Telefonvagtsponsor |
E-mailvagtkoordinator |
Databaseansvarlig |
Assistent |
Arbejdsopgaver i TEU
Beskrivelse af arbejdsopgaver og kvalifikationer findes i Strukturhåndbogen.
Kontakt TEU
Du kan kontakte Telefon og E-mail Udvalget på mail